Cumartesi, Ocak 14, 2012

Murat Kazgan, Vegas'ta Roger Huerta karşısına çıkıyor!

(Kansporu için yazan Galip Dursun)

Murat Kazgan, UFC'nin başarılı sporcularından Roger Huerta ile 3 Mart 2011'de Las Vegas'ta Sezar Palace'ta maça çıkıyor! Grand Prix usulu yapılacak ve tüm bir seneye yayılacak olan eleme-yükselme sistemi sonucunda toplam 4 maç yapılacak ve her siklette kazanan sporcu 1 milyon USD gibi büyük bir ödül alacak!

Turnuva ile ilgili resmi açıklama henüz yapılmamış. Ama aynı turnuvaya girecek Gilbert Yvel ve Karo Parisyan'ın yakın zamanda verdikleri roportajlarda turnuvadan bahsettiklerini görebilirsiniz. Ayrıca turnuvanın resmi sayfasında eşleşmelerin bir kısmı açıklandı, ve Kazgan da bu açıklananların içinde: http://www.blueberryln.com/stage/mma/brackets/
(Bu yazıyı yazdıktan saatler sonra site şifrelendirilmiş. Ama normalde Lightweight'e tıklayınca Huerta vs. Kazgan'ı görebiliyordunuz)

Murat Kazgan Türkiye'de MMA sporundaki en popüler adamlardan biri ama üzerinde resmen bir Johny Cage laneti var. Düzgün fiziği sayesinde MMA organizasyonlarından önce medyanın ilgisini çekmiş birisi olarak biraz küçümseniyor, hafife alınıyor. Kazgan'ı yakından tanımayan ya da henüz kendisiyle tanışma, antremanlarına girme fırsatı bulamamış insanların ürettiği bir şey bu. Zira dövüşü acı verici ve düzgün yüzünü unutturucu oluyor mindere çıkınca. MMA ve BJJ konusunda yeterliliği sorgulanan bu genç adam, dolaylı ya da dolaysız yoldan MMA'i bir para kazanma amacı olarak görenlerden değil kesinlikle. Bu nedenle de kendisi hakkında çaktırmadan yapılan karalamalara pek vakit ayırmıyor, ayıramıyor.


Aralık'ta Minatouro kampında, Rafael Cavalcante ile
Bu arada son iki aydır Brezilya, Sao Paulo'da Barbosa BJJ'de (70-80 tane Siyah Kuşak BJJ barındıran saygın bir merkez) ve Rio'da Team Nogueira'da müsabık sporcular ve saygın hocalarla ile MMA - BJJ çalıştığını ve bunun neticesinde BJJ ustası Marco Barbosa'dan Mor kuşak aldığını belirtmek lazım. Zira bunu yapan başka bir Türk MMA dövüşçüsü olsa aylardır ortalıkta onlarca basın bülteni gezinirdi.

Murat bu sporu hayatının merkezine koyan bir dövüşçü. olması gerektiği gibi yani. Çabaları ve özverisi takdir ediilesi. Onunla konuşurken, çalışırken MMA dışında bir şeyle karşılaşmıyorsunuz. Öğrendiklerini, çalıştıklarını en ince detayına kadar anlatmaktan çekinmiyor. Yaşının verdiği enerjiyle antremanları baştan sona takip edip herkesle tek tek ilgileniyor. Bunun meyvelerini Kazgan MMA Team ve onlarla antreman yapan MMAseverler'de direkt olarak görüyorsunuz zaten.

Dilerim Murat Kazgan maçlarını kazanır ve hem dünyada hem Türkiye'de hak ettiği yere gelir.

20 yorum:

alican_92 dedi ki...

murat kazgan dünyanın en iyi takımlarından birinde antreman yapıyor başarılı olacaktır çünkü o takımda çalışıpta başarılı olmayan yok

Choke dedi ki...

İZMİRDEN KADİR EROĞLU RİCKSON GRACİE ALTINDA KAHVERENGİ KUŞAKTIR CAN KARDEŞİM.

frankello dedi ki...

hadi bakalim kazgan önce turnuvada kendini gösterir sora ver elini strikeforce sora ufc vs vs.hayirli olsun

camoka dedi ki...

Roger Huerta son 6 maçın 5ini kaybetti. Kayda değer galibiyeti olarak benim çok sevdiğim isimlerden birisi olan Clay Guida'a karşı. Murat Kazgan için lowtier'den midtier'e [valla Türkçem kıt :) ] iyi bir gatekeeper. Bu maçı alırsa turnuvada kendini gösterebilirse büyük organizasyonlar için kapı aralamış olur. Yoksa burda salon hocalığına devam eder.
Murat'ın salonu benim evime 200-300 metre mesafede. Böyle bir mekan açıldığını duyunca koştum gittii kayıt olayım diye ayda 16 ders için 250 milyon para dediler üstelik salonun içimdeki fitness bölümünüde kullanamıyorsunuz (o ayrıca bir para!)
Valla Türkiye'de böyle para kazandıktan sonra fazlacada kafeste kendisini yıpratmaya gerek duymaz diye düşünüyorum. Burda hocalık yapar, babyface kalır, hemde parasını kazanıp dalgasına bakar...

Gabe dedi ki...

camoka daha geçen hafta oradaydım ve haftada 3 gün MMA, toplam 3x2x4 = 24 saat aylık ve 150 tl bir aidat alıyorlar. MMA, muay thai ve bjj grappling içeriyor. şahit olduğum için diyorum. inanabilirsiniz. bilmiyorum bu fiyatı kim verdi ama broşürü ilanı gözümle gördüğüm için itiraz ediyorum böyle. hoca olarak kalıp dalgasına bakmak isteyen başka isimler biliyoruz aslında. hiç doğru olmamış bu söylediğin yazdığın şey. bir daha git istersen, belki yanlış görmüşsündür.

camoka dedi ki...

Görmedim birşey ben açtıkları zaman gidip konuştum bana verdikleri fiyat buydu. Aradan geçen sürede o fiyata adam bulamayınca düşürmüş olabilirler. Birde benim söylediğim 4 gün için, o fiyat halen güncelde olabilir. gerçi şuda var haftada 3 gün 150'de bence çok :)
Hoca kalmak isteyen olarak Erdalı söylüyorsan bence doğru tercih yaptı çünkü asla midtier'e bile çıkamayacaktı.
Murata gelince çıksın dövüşsün kazansın maçını bizimde kafeste bir dövüşçümüz var diyelim. Ben bu güne kadar maçını izlemedim, internette çok aradım, bulamadım. Maç videosu bilen varsa link varsın bir görelim. Ama ne bileyim şu babyface dövüşçülere bir türlü kanım ısınmıyor, sırf aynı sebepten Jon Jones'a da uyuz oluyorum.
Neyse böyle işte hadi selametle...

Gabe dedi ki...

Salonun açıldığı günleri de biliyorum. Murat'ın özel ders harici, genel ders rutininde ücret politikası bellidir. ve hiçbir zaman 150 TL'yi geçtiğini hatırlamıyorum.

O yüzden "o fiyata adam bulamayınca düşürmüşler" tahmini hatalı. belirtmek isterim. 150 tl gibi bir fiyat bence son derece normal. hemen hemen bu fiyata sadece muay thai veren yerler biliyorum.

ayrıca haftada 4 gün MMA çok ciddi bir program. eğer müsabık değilseniz ve sürekli besin desteği almıyorsanız kolay kolay kaldırabileceğinizi sanmıyorum. ama şöyle bir şey var: 2 gün MMA 2 gün Muay Thai şeklinde bir şey olabilir. ya da Pazartesi Çarşamba Cuma standart ders MMA, cumartesi open mat.

maç videosu şu an yok evet. tek eksiği de odur herhalde :) yakında güzel bir tane olacağını bilin ama.

en sevindiğim tarafı bu organizasyon olayının da şu: Las Vegas'ta Türkiye'den ve kendi imkanları ile yola çıkmış bir Türk dövüşçü görebileceğiz.

_CHARLOTTE_ dedi ki...

Ben Murat Kazgan Fight Academy'de antrenman yapmış biri olarak söyleyebilirim ki o 250 TL ücreti külliyen yalandır. Hatta 250 TL ye ders verenlere gülüyorduk beraber. Kendisi '' Burası Türkiye , şartlar belli , Tito Ortiz gelse 250 TL'nin üzerinde fiyat biçemez '' demiştir. Haftada 3 saat MMA dersi 150 TL , haftada 2 saat MMA + 2 saat Muay Thai dersi yine 150 TL.

Muhtemelen turnuvada kazanacağı para ile Avrupa yakasında ki MMA salonu eksikliğini giderecektir Murat Kazgan zira duyduğum kadarı ile de planları arasında bu varmış.

Roger Huerta'ya gelirsek kesinlikle küçümsenecek bir adam değil , Hollywood'da aktörlük yapmak için dövüş kariyerini bitirdi , orada bir bok yapamayınca dövüşmeye yeniden başladı ancak eskisi gibi olmadı. Zira şu an verilen ödül çok büyük ve sponsor ücretleri ile turnuvayı kazanan 1.500.000 $ 'ın üzerinde bir mevla ile evine dönecektir. Kısaca adamın boş gireceğini sanmıyorum turnuvaya. Ancak bütün Türklüğümü bir kenara bırakarak söylüyorum ki Murat Kazgan bir gömlek fazla gelecektir Huerta'ya...


Not: Millet 400 TL ders ücreti isterken (kim olduğunu bilenler bilir) , Murat Kazgan 150 TL istiyordu. O zaman kimse 400 TL çok para demiyordu , şimdi ne oldu da millet konuşmaya başladı merak ettim. Hala daha 200-250 TL ücret isteniyor MMA ücreti hatta bir tanesi internetten öğrendiği MMA hareketlerini öğretmeye çalışıyor ve 200 TL para istiyor. Buna da nedense kimse karşı çıkmıyor... Murat Kazgan mor kemerini 5 senede alırken millet 1,5 sene de mor kemer oluyor buna da kimse bir şey demiyor. Kısacası meyve veren ağacı taşlarlar , MMA yolunda ki herkese tabi ki başarılar dilerim ancak ortaya bir şey atmadan önce bütün camia ne yapıyor bir öğrenin , ondan sonra boklamaya başlarsınız işini iyi yapanı...

osman dedi ki...

dayağını yiyip gelir.adamın bulabildiğim tek videosu sıska bir azeri ile olan dövüşü :)

_CHARLOTTE_ dedi ki...

Yahu beyler bu adamla bir kere bile '' roll '' yapmadan böyle yorumlar yapmayın , bu adamın seviyesini çok düşük görenler var ve feci yanılıyorlar...

camoka dedi ki...

Yahu adamın amma hayranı varmış memlekette, demekki babyface olunca böyle oluyor bütün kızlar aşık :)
Güzel kardeşim benim sana yalan borcum mu var??? Bana verdikleri fiyat bu buraya tekrar yazıyorum. O salonun açıldığını gördüm, internetten inceledim orada bir cep numarası vardı aradım, açan kızın (ben muratın asistanıyım dedi adını hazırlamıyorum) bana verdiği fiyat 4 gün için 250 milyon!!!! Size daha ucuz fiyat çektilerse ne mutlu size! Demekki tipine göre fiyat veriyorlar, beni zengin bellediler.
Bir arkadaş 4 gün o da hepi topu 2 saat antreman çok yok takviye lazım falan demiş. Ben Fenerbahçe SK. Boks şubesinde 6 yıl kadar amatör boks yaptım, haftada 5-6 gün antreman yapardım, hocalardan azar yerdim niye 7 gün gelmiyorsun niye kaytarıyorsun diye... Turnuvalar, şampiyonalar öncesi bayılana kadar idman yaptığımı bilirim. Yok yani haftada 4 gün çalışmayla kimse ölmez. Pro sporcular günce çift kimileri cross ayrı 3 idman yapıyor.
Murat ile ilgili son sözümde şu çıksın kazansın, Türk olarak göğsüm kabarır, onur duyarım. Yenilirsede...ortada kalmaz dükkan işliyor:)

Zeybek dedi ki...

Arkadaşlar şimdi Murat Kazgan sadece 1 maç için mi 1 milyon dolar alacak yoksa turnuvayı kazanırsa mı alcak bu kadar parayı mantıklı olan turnuva galibinin alması zaten ama yinede çok büyük para yani

camoka dedi ki...

Turnuva galibi. Maç başı bir tekliği UFC şampiyonları alamıyor daha...

Gabe dedi ki...

cevap yazının ilk paragrafında :

Grand Prix usulu yapılacak ve tüm bir seneye yayılacak olan eleme-yükselme sistemi sonucunda toplam 4 maç yapılacak ve her siklette kazanan sporcu 1 milyon USD gibi büyük bir ödül alacak!

bu arada Camoka 6 sene, haftanın 6 günü antreman, boks... maşallah ben normal bi insan haftada 4 gün mma idmanını kolay kolay çıkaramaz demiştim. senin için konuşmamıştık. "yazdığına" göre sıradan insan olmaman ya da profesyonel bir dövüşçü olman lazım. o zaman zaten aylık bir ücret konuşulmaz sanıyorum.

sıkı çalışan insanların dükkanı ortada kalmaz zaten. çamur atmalar olmasa bir de...

camoka dedi ki...

Dereağızı tesislerine git, Boks şubesine gir. Buralara takılan bir camoka lakaplı bir eleman varmış kimdir nedir diye bir sor. Birde ya siz takım olarak nasıl bir antreman düzeninde çalışıyorsunuz diye bir sor. Öğren, sonra gel. Eline eldiven almamış adam yorum yapıyor...

Gabe dedi ki...

elime eldiven almış bir adam olarak yazdım zaten onları. merak etme senin gibi "efsane" bir geçmişim olmasa da ben de bilirim antremanı, diyeti, çalışmayı. bu arada var mı herhangi bir müsabaka, skor? o kadar sene o kadar yoğunlaştıktan sonra epey bir maça çıkmışsındır sen.

bir de karşındaki insana her daim saldırmaktan vazgeçsen ne güzel olacak. eline eldiven almamış adam fln ne oluyoruz?? eleştirmek için bilgi gerekiyor. Bilginin de öğrenilme yöntemleri var. pratik tek başına bilgi vermez çoğu zaman. kaldı ki pratiğini de yapmış biriyim. sen de bunu öğren, sonra gel; konuşalım.

camoka dedi ki...

Anlamadığım hafta 6 gün çalışıyordum diyince nanmayan adam şu derecem var bu derecem var diyince mi inanacak?

said dedi ki...

murat kazgan avrupa yakasın salon açarsa çok iyi olur

Hüsnü Dağıdır dedi ki...

öyle yada böyle adam başarılı. babyface, atletik, imajı var falan filan. sanane :) MMA UFC vs. zaten birazda şova yönelik. adam bunu beceriyor. camoka sana gelince; boşu boşuna yumruk yiyip burnu yamulup tipin mi kaydı ki adama laf ediyorsun. kıskançlık kokuyor sözlerin. adam işini biliyor. salonunu da açmış parasını da kazanıyor. eğer sen camoka isen murat kazgan da cengiz han dır :)

Tufan Yazici dedi ki...

Ne oldu bu turnuvanın sonu maça çıkabildi mi Murat Kazgan arkadaşımız balon hala sönmedi mi yoksa?

Yorum Gönder